• OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,02%5 985,38
  • DOW 300,11%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−0,1%38 682,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,95
  • OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,02%5 985,38
  • DOW 300,11%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−0,1%38 682,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,95
  • 18.06.16, 14:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswagen otsib lunastust elektriautodest

Saksamaa autotootja Volkswagen andis teada, et on otsustanud investeerida 10 miljardit eurot elektri- ning isesõitvatesse autodesse, samuti erinevatesse sõidujagamisteenustesse.
Volkswageni juht Matthias Müller (vasakul) ettevõtte Wolfsburgi tehases
  • Volkswageni juht Matthias Müller (vasakul) ettevõtte Wolfsburgi tehases Foto: epa
Analüütikud näevad Volkswageni investeeringut pigem kui lunastuse otsimist mõni aeg tagasi lahvatanud emissiooniskandaalist. Nii plaanibki Volkswagen aastani 2025 investeerida tootearendusse kokku 10 miljardit eurot.
Volkswageni emissiooniskandaal on põhjustanud ettevõttele palju majanduslikku kahju ning seetõttu on maha jäädud ka mitmetest uutest trendidest, mida on juurutanud eeskätt Tesla ning Uber.
Barclays’ analüütik Kristina Church lausus Bloombergile, et Volkswagenile, kes on läbi ajaloo olnud uhke oma tehnoloogia üle, on väga raske täiesti uutele süsteemidele ja kontseptsioonidele üle minna. „Kui midagi praegusest Volkswageni kriisist välja tuleb, siis on see asjaolu, et ettevõte muutub täielikult,“ lisas Church. Viimase all pidas ta silmas eeskätt nii ettevõtte struktuurimuutumist kui brändi olemust.
Loodab kasvu
Kuna Volkswagen plaanib siseneda uutesse valdkondadesse, ootab ettevõte aastaks 2025 käibe kasvu 7-8 protsendi võrra. Selle aja vältel kuivavad aga märkimisväärselt kokku Volkswageni investeeringud uurimistöösse ja arendusse. Ettevõtte praeguse juhi Matthias Mülleri eelkäija Martin Winterkorni ajal panustas Volkswagen palju raha just sellesse valdkonda.
Lisaks peab Volkswagen läbirääkimisi ametiühingutega, et suurendada ettevõtte tootlikkust aastas 8 miljardi dollari võrra. Erilist rõhku paneb Volkswagen seejuures just oma nimebrändile, mis moodustab ettevõtte kogu tootmisüksusest suurima osa.
„Tulevikuprogramm, mille me avaldame, alustab Volkswageni ajaloo suurimaid protsesse,“ teatas ettevõtte juht Müller. „Me ehitame üles uue, parema ja veelgi tugevama Volkswageni,“ lubas ta.
Praeguseks on Volkswagen veidi tutvust teinud ka elektriautode turuga: Volkswagen Golfil on oma elektrimootoriga versioon, samuti on ettevõte tutvustanud linnaautot Up!. Audil oma elektrimudelit veel pole. Et üldiste turutrendidega sammu pidada, on Volkswagen teatanud, et aastaks 2025 plaanib ettevõte välja anda 30 erinevat elektriautot. Prognooside kohaselt peaks Volkswagen aastaks 2025 müüma aastas keskmiselt 3 miljonit elektriautot.
Teeb Uberit
Ühtlasi seisab Volkswageni plaanis, et ettevõte plaanib arendada erinevaid liikuvusalaseid süsteeme ja lahendusi. Viimaste all peetakse silmas eeskätt sõidujagamist ja robottaksode teenust. Autotootja sõnul loodetakse seesugustest uuendustest 2025. aasta paiku teenida miljardeid eurosid.
Kui mitmed teisedki ettevõtted, eesotsas Google’iga, arendavad isesõitvaid autosid ning neile mõeldud teenuseid, plaanib Volkswagen sama teha. Lisaks loodab autotootja, et arendatav süsteem võetakse kasutusele ka teiste autotootjate poolt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele